reklama

Fér marketing

Povedali ste si už, že Vás nekorektný marketing nikdy nemôže dostať ? Po zhliadnutí filmu Šmejdi som si aj ja s hrdosťou pripomenul, že všetky doterajšie nátlakové marketingové aktivity boli na mňa krátke a že ani keď budem zranitelnejší dôchodca tak ma nik neprekukne a nikdy si nekúpim  nič, čo na 100% nechcem. Omyl.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)

Kedže ešte stále zdvíham aj neznáme telefónne čísla, opäť som bol konfrontovaný s veľmi výhodnou telefonickou ponukou. Tentokrát sa nejednalo o odovzdanie "výhry" s podmienkou účasti ďalších dvoch manželských párov alebo o pozvanie na komplexnú zdravotnú prehliadku spojenú s predajom úžasného zdravotníckeho prístroja spolu s najlepšou konskou masťou na trhu. Takéto telefonáty ukončujem zhruba po 15 sekundách s poďakovaním. Tentokrát som pochybil a rozhovor som neukončil. Možno to bolo príjemným dievčenským hlasom marketingovej pracovníčky alebo priznávam, samotnou ponukou. Vysvitlo, že sa jedná o konkurenčného mobilného operátora. Pracovníčka mi ponúkla 100 minútový paušál + 50 bonusových minút za 10 EUR, hoci tento paušál stojí 15,-EUR. Pre mňa síce nezaujímavé ale pre dcéru, ktorej som doteraz platil paušál za 8,34 EUR bez DPH obsahujúci iba 40 minút, ktorý samozrejme neustále prekračovala, až veľmi zaujímavé. Súhlasil som teda s požiadavkou, že si číslo k novému operátorovi prenesie nielen dcéra ale aj ja. Na svoje číslo však nechcem žiaden paušál, zaplatím len to čo eventuálne pretelefonujem. Slečna alebo pani ma milým hlasom informovala, že nie je problém, obe čísla pôjdu na jednu faktúru, akurát, že prenesenie môjho čísla nie je možné bez aktivácie balíčkov 100 min do všetkých sietí a 100 min do siete, kde hodlám prestúpiť. Na moju prekvapenú otázku, že prečo, bola milá odpoveď, lebo systém je tak nastavený, ale nič sa nedeje, lebo okamžite po aktivácii si môžem balíčky zrušiť. Zabudla ma však informovať, že síce si ich môžem zrušiť okamžite po aktivácii, ale systém je znovu nastavený tak, že balíčky sa zrušia až ku koncu fakturačného obdobia, teda bude treba za ne zaplatiť. No a a aby prekvapeniam nebol koniec, prvá faktúra za dcérin paušál nebola 10,- ale 15,- EUR. Keď som obe "neférovosti", reklamoval dozvedel som sa nasledovné-

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

1. Reklamáciu platby nechcených a neobjednaných balíčkov nie je možné uznať za oprávnenú a napriek tomu, že sa chyba na strane operátora nepotvrdila, rozhodli sa pristúpiť k vystaveniu dobropisu. Zaujímavé.

2. Uplatnenie ponúknutého bonusu 5, EUR nie je možné, keďže "nie je možné objektívne posúdiť informácie podané pri prenose Vášho tel. čísla". Ešte zaujímavejšie. Keď vy voláte im, rozhovor je z dôvodu skvalitnenia služieb nahrávaný, keď volajú ani Vám, neexistuje záznam a klamár ste Vy.

Keď som sa zamyslel nad marketingovou stratégiou vábenia prestupu, musel som uznať jej geniálnosť. Pravdepodobne málokto reklamuje tých pár EUR za neobjednané a nechcené služby. Ak sa niekto taký drzí nájde odbavíme ho dobropisom a oznamom, že chyba sa nestala na našej strane. No a 5,- EUR bonus určite naša milá marketingová pracovníčka neponúkla, veď zákazníkovi bol ponúknutý "extra balíček "50 min do všetkých sietí", tak čo by ešte chcel nenažranec. Klamstvo sem, klamstvo tam, hlavne, že už je náš. No hej, ale dokedy ?

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Mimochodom, vo "férovosti" vábenia prestupu bol ešte jeden háčik. Telefón od pôvodného operátora bol blokovaný proti kartám iného operátora aj po ukončení viazanosti. Môj nový "férovi" operátor to po peripetiách s odblokovaním spojených s dodatočnými nákladmi / ani samotný prenos nie je zadarmo/označil za neférové. Ani ho však nenapadlo "férovo" na túto možnú komplikáciu dopredu upozorniť. Veď prečo aj. Čo keby toto mal byť dôvod, že si to budúci zákazník rozmyslí. Asi týchto "férových" marketingových manažérov na školeniach neučili, že skutočne úspešne uzavretý obchod je len vtedy, keď sú po ňom spokojné obe strany / win-win situation/.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Pozdravujem slečnu/pani za telefónom. Dostali ste ma, podobne ako šmejdi dôchodcov, teda polopravdami a klamstvom.

Tibor Vendrák

Tibor Vendrák

Bloger 
  • Počet článkov:  8
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Vyštudoval som Vysokú školu veterinársku v Košiciach, pracujem ako manager v súkromnej firme pôsobiacej v oblasti ekológie. Som ženatý, dve deti 29 a 17. Zaujíma ma šport, veci verejné, ekológia, literatúra, umenie a vlstne všetko zaujímavé. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu