reklama

Otázka číslo tri

Z blížiaceho sa referenda by som si dovolil venovať sa len otázke či 3. Súhlasíte s tým, aby školy nemohli vyžadovať účasť detí na vyučovaní v oblasti sexuálneho správania či eutanázie, ak ich rodičia alebo deti samy nesúhlasia s obsahom vyučovania ?

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)

Spomínané referendum považujem za zbytočné. Peniaze, ktoré spotrebuje by v dnešnej spoločnosti bolo treba rozumnejšie využiť. Ale samozrejme právo na názor nemožno nikomu zobrať. Takže OK. K prvým dvom otázkam toho bolo povedané viac ako dosť, preto som sa rozhodol trochu sa venovať len otázke č.3.

Nechcem sa priamo venovať odpovediam áno alebo nie. Dochádza tu u mňa totiž k stretu. Som síce za sexuálnu výchovu, ale zároveň uznávam slobodu voľby. Takže, ak by som sa referenda zúčastnil, pri tejto otázke by som nemal problém zaškrtnúť áno. Ale za zamyslenie táto otázka určite stojí. Podotýkam, že spolu s manželkou sme sa podielali na výchove dvoch detí a 19 ročná dcéra stále s nami žije v spoločnej domácnosti. Spomínam to preto, aby ma v reakciách, na ktoré sa teším, neobvinili z nedostatku skúseností s výchovou.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Takže kto všetko sa teda podiela na výchove našich detí v tejto spoločnosti:

1. dvaja rodičia alebo jeden rodič alebo striedavo jeden rodič / žiaľ dosť často/. V tomto bode by som spomenul aj starých rodičov, prípadne ostatnú užšiu alebo širšiu rodinu.

2. Škola / materská, základná, stredná, poprípade vysoká/. Sem treba zaradiť aj pedagógov z umeleckých alebo záujmových krúžkov, prípadne trénerov športových klubov.

3.Kňazi, duchovní v prípade, že dieťa navštevuje katechizmus mimo školy.

4. Kamaráti/ky, spolužiaci/čky dieťaťa. Či sa nám to páči, alebo nie, naše deti vo vývoji ovplyvňuje aj táto skupina. 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Spomínam iba ľudí, s ktorými sa naše deti stretávajú pravidelne a trávia s nimi denne dlhšiu dobu, častokrát dosahujúcu, alebo presahujúcu náš pracovný čas. Vo všetkých skupinách /okrem skupiny č. 1, tú logicky vynechám, aj keď aj tu by sa našli exempláre hodné povšimnutia/ sa žiaľ môžu vyskytnúť osoby, ktoré podľa nášho subjektívneho názoru ovplyvňujú výchovu našich detí nie len pozitívne, ale aj negatívne. Samozrejme je len na nás rodičoch, aby sme tieto negatívne vplyvy eliminovali. Ak máme to šťastie, že ich spozorujeme a zachytíme. Žiaľ spomínané negatívne vplyvy môžu mať celú škálu od bezvýznamných nežiadúcich prejavov až po deviantné správanie, ktoré by mohlo poškodiť psychický a fyzický vývoj dieťaťa.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Je vyučovanie detí v oblasti sexuálnej výchovy podľa schválených vyučovacích osnov,pod dohľadom vyštudovaných pedagógov, žijúcich v rodinných zväzkoch a vychovávajúcich vlastné deti, tým najväčším nebezpečenstvom, ktoré číha na naše deti ? / Iste tento predmet vyučujú aj slobodní/né a bezdetní /né, ale v tejto skupine osôb ovplyvňujúcich výchovu našich detí nie je pravdepodobnosť, že žijú v rodinnom zväzku a vychovávajú deti nulová, ako pri iných dvoch skupinách, všakže/. Je možnosť výskytu osôb s deviantným správaním najpravdepodobnejšia v skupine č.2 ? Ak je psychický a fyzický vývoj našich detí v poriadku, skôr či neskôr sa s otázkami okolo sexuálnej výchovy stretnú. Ktorá zo skupín 2, 3, 4 je najpovolanejšia na túto úlohu. Alebo si myslíte, že všetko zvládne skupina č. 1, že všetko otvorene deťom vysvetlí, a tým kompletne eliminuje vplyv skupín 2,3,4. Nie som si istý. A kedže pri skupine 3 a 4 by som bol v tejto otázke zvlášť opatrný,/nebudem vysvetľovať prečo/ bol by som radšej aby okrem mňa a manželky /skup.1/ sa tejto otázke venoval radšej niekto zo skupiny 2. Ako ste na tom Vy ?

Tibor Vendrák

Tibor Vendrák

Bloger 
  • Počet článkov:  8
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Vyštudoval som Vysokú školu veterinársku v Košiciach, pracujem ako manager v súkromnej firme pôsobiacej v oblasti ekológie. Som ženatý, dve deti 29 a 17. Zaujíma ma šport, veci verejné, ekológia, literatúra, umenie a vlstne všetko zaujímavé. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu